[FM17] Sulla via del ritorno
0

170 posts in this topic

Rob    394

Twee erg goede aankopen, heb je je concurrentie flink afgetroefd. De loting voor het WK is pittig, ben benieuwd..

fcfanzuid    484

Prima aanwinsten . Pittige loting met Italië

Maarten.    86

29f0d733554cd9e05aa17b5516491f00.png

#37 - Double or nothing!

Waar het alweer even geleden is dat ik wat van me heb laten horen, is het weer eens tijd om jullie op de hoogte te brengen van de verrichtingen. Zoals ik in de vorige update al aangaf hebben we twee geweldige aankopen weten te doen die helaas pas vanaf volgend seizoen inzetbaar zijn. We moet het dan ook gaan doen met de jongens die ik al in huis had. Aangezien we nog actief waren op drie fronten beloofde het een druk halfjaar te worden, en dat klopte ook. In de competitie hadden we een kleine achterstand op Juventus en in de Champions League mochten we aantreden tegen FC Barcelona. Hierdoor lag er dus genoeg uitdaging in de tweede seizoenshelft, uitdagingen die ik zeker niet uit de weg loop. We willen ons meten met de besten dus hier gaan we dan!

9gohrtqzybiac.11.06.png

In de Serie A speelden we bijna exact dezelfde serie wedstrijden als in de eerste seizoenshelft. Alleen de wedstrijd tegen Atalanta was eerder in het schema, maar voor de rest was het helemaal identiek. Als we naar de tweede seizoenshelft kijken kunnen we eigenlijk concluderen dat we echt boven onszelf zijn uitgestegen. Met maar drie gelijke spelen en een nederlaag hebben we natuurlijk maar negen verliespunten. Dit betekend automatisch ook dat we in totaal vijftien overwinningen geboekt hebben! Mede door deze GE-WEL-DIGE resultaten zijn we voor het eerst in het bestaan van Parma kampioen van Italië geworden. Met een voorsprong van vijf punten op Juventus zijn we de Oude Dame te slim afgeweest! Wat een prestatie! Dit leverden de nodige prijzen op want ik werd Manager van het Jaar Ricardo Kishna werd verkozen tot Middenvelder van het Jaar en Jose Mauri en Filippo Romagna werden verkozen in het Team van het Jaar. Een geweldig seizoen, nu al.

q3svxmagqc342.59.06.png

Maar we waren er nog niet want we hadden de Champions League en de TIM Cup nog. En om maar met het mooiste te beginnen gaan we naar de Champions League. Mooier dan deze overwinning worden ze niet gauw meer. We speelden 'HET' FC Barcelona, het o zo grote Barcelona, van het kastje naar de muur. In een wedstrijd waar werkelijk echt alles lukte wonnen we uiteindelijk met 5-2 waardoor de return eigenlijk alleen nog maar een formaliteit werd. Met Barca weet je het nooit maar ook hierin pakte we brutaal de voorsprong. Dat de score uiteindelijk op 1-1 stokte boeide me geen hol! We hebben Barcelona uitgeschakeld! We gaan naar de kwartfinale!

s0mhpaf5tesck.59.13.png

En in die kwartfinale troffen we een bekende tegenstander. AS Roma was eerst te gast in ons mooie stadion en het leek volledig mis te gaan. Na een wedstrijd die op en neer ging kwamen we in de 60e minuut op achterstand dankzij Karim Benzema. Gelukkig rechten we onze rug, en dat ging niet zonder een paar klappen gepaard. Eerst was het, kersverse Middenvelder van het Jaar, Kishna die voor de gelijkmaker zorgde. Hierna scoorde zowel Polesano als Donis nog met het hoofd waardoor we een comfortabele voorsprong mee naar Rome namen. In Rome was de wedstrijd na 10 minuten gespeeld, toen Berardi de bal kiezelhard achter Allison schoot. BOEM! DOEI ROMA! HALLO KWARTFINALEEEEEEEEEEE

hwcrgj0tdljwd.59.20.png

In die kwartfinale troffen we helaas een ploeg van een wel heel ander kaliber. Waar ik Jose Mauri en Lupascu centraal op het middenveld heb lopen, worden de lijnen in Manchester uitgezet door het supertrio Renato Sanches, Paul Pogba en tot slot Marco Verratti. Tel daar Anthony Martial, Marcus Rashford en David De Gea bij op en je hebt gewoon een idioot sterke ploeg. En dit is ook wel gebleken. In totaal zijn we over twee wedstrijden afgedroogd met 5-0 maar wat ben ik ongelofelijk trots op mijn ploeg. We spelen pas voor het tweede jaar in de Champions League maar komen gewoon tot de halve finale! Wat ontzettend knap, al zeg ik het zelf.

suk7nmcyh818x.59.53.png

Dan rest mij alleen nog de TIM Cup. En over die beker kan ik heel kort zijn: wat. ging. het. kut. We wonnen weliswaar in de eerste ronde met veel geluk van Salernitana Calcio maar in de ronde erna kwam Palermo even over ons heen walsen. 4-0.. KOEKOEK! Al met al hebben we natuurlijk een magnifiek seizoen gedraaid, ondanks dit kleine smetje aan het eind. Als je ook kijkt naar de statistieken kan je ook echt niets anders concluderen. Aldunate en Donis werden de topscorers met allebei 19 goals en Gaetano en Kishna gaven de meeste assists met beide 18 assists. Chapeau!

Bedankt voor alle toffe reacties heren! :e @Minitolluz @Rob en @fcfanzuid

Edited by Maarten.

fcfanzuid    484

Wat een seizoen ! Kampioen en halve finale CL . Parma is definitief terug .

Rob    394

_O_ Gefeliciteerd met het kampioenschap! Eindelijk weer :e Ook in de CL een voortreffelijk seizoen gedraaid. Geen schande om eruit geknikkerd te worden door zo een sterrenploeg. De TIM Cup moeten we maar snel vergeten..

Maarten.    86

33e78yw.png

#38 - Het wereldkampioenschap

Nu het lange en vooral zware seizoen met Parma erop zitten mogen we ons gaan richten op het Wereldkampioenschap. Waar we met Argentinië en Engeland twee toplanden in de poule treffen, moeten we proberen een goede voorbereiding te spelen. Na aandringen van mijn assistent zijn de tegenstanders voor deze periode Brazilië, Ivoorkust en Spanje geworden. Alle drie de landen zijn een top twintig land dus mochten we dit een beetje doorkomen durf ik wel te stellen dat we er klaar voor zijn. Voordat we naar deze periode kunnen gaan moet ik de spelers met jullie doorspreken. Na lang wikken en wegen heb ik de volgende spelers opgeroepen. Tussen deze spelers zitten vier spelers van mijn eigen club: Simone Scuffet, Filippo Romagna, Andrea Polesano en Gianluca Gaetano. Van deze vier zijn Gaetano en Romagna degene die in de basis zullen verschijnen en de overige twee zullen genoegen moeten nemen met een plek op de bank.

ggrlb1pt0m1d5.03.08.png

Als we dan naar de drie gespeelde wedstrijden kijken kunnen we stellen dat we er nog niet klaar voor zijn. Tegen Brazilië speelden we echt een verschrikkelijke eerste helft. Mijn assistent rade een 5-3-2 systeem aan en ik kan jullie vertellen: dit doe ik voorlopig niet meer. We werden van het kastje naar de muur getikt en het ging pas lopen toen ik naar mijn 4-2-3-1 Breed systeem schakelde met mijn eigen teaminstructies. Deze formatie werd ook gehanteerd tegen Ivoorkust en Spanje. Tegen Ivoorkust waren we heer en meester en ditzelfde gelde voor de eerste helft tegen Spanje. In de tweede helft lukte opeens niet meer en werden we overklast, helaas. Genoeg om over na te denken dus maar we kunnen niet langer wachten.

De groepsfase

In de eerste wedstrijd kwamen we uit tegen Engeland. Jullie kennen vast het gezegde: de eerste klap is een daalder waard wel en ik denk dat dat ook te stellen is voor de Engelsen. Kane scoorde namelijk twee keer (kort voor rust en kort na rust) en we waren helemaal van slag. Gelukkig wisten we na de 2-0 snel de 2-1 te maken. De 2-2 hing in de lucht en die liet gelukkig ook niet te lang op zich wachten. Na kansen op zelfs 2-3 viel het doelpunt natuurlijk aan de andere kant. Ik had me eigenlijk een soort neergelegd bij een verlies was het niet dat Gaetano opstond en de stand weer gelijk trok. Na deze gelijkmaker koos ik eieren voor me geld en parkeerde ik de bus om niet weer in het mes te lopen. Door het gelijke spel tussen Senegal en Argentinië werd de wedstrijd tegen Senegal ineens wel heel belangrijk.

msa7f4riv2oy9.39.45.png

En in die wedstrijd tegen Senegal maakten we echt een voortreffelijke indruk. Waar het in de voorbereiding op het WK nog niet helemaal wilde, kwam nu alles eruit. Nog voor rust stond het 3-0 en konden we echt achterover leunen. De grootste uitblinker aan onze kant was wederom Gaetano. Wat hij bij Parma het afgelopen jaar al liet zien, trekt hij lekker door naar Italië en daar ben ik natuurlijk helemaal niet rouwig om. Doordat Argentinië tegen Engeland de drie punten pakten hadden we aan een gelijkspel genoeg om door te gaan.

yfistpjnlmlm4.00.09.png

Zo gezegd was een gelijkspel genoeg en lang leek het hier ook op uit te draaien. Was het niet dat Dragun van Argentinië de Argentijnen op voorsprong zette. Dit liet ik natuurlijk niet gebeuren en moedigde mijn jongens nog eens goed aan, en met resultaat. In twaalf minuten werd de achterstand omgedraaid in een voorsprong en zo gingen we als groepshoofd door. In de andere wedstrijd verloor Engeland zeer verrassend van Senegal met 4-0 maar door de 4-0 nederlaag tegen ons vliegt Senegal er alsnog uit, op doelsaldo. 

0t2zn3q0c7c4d.24.54.png

De knock-out fase

In de knock-outfase troffen we vervolgens België. Een tegenstander van zeer hoog niveau, al zeg ik het zelf, en zeker beter dan Engeland. Waar ik bang was dat mijn spelers bang waren voor de Belgen, was het meer dat de Belgen bang waren voor ons. En dit is maar goed ook. Na vier minuten stonden we namelijk al op een 1-0 voorsprong. Helaas bleef deze niet lang op het bord want de Pauw maakte al snel gelijk. Na een doelpunt kort voor rust zaten we natuurlijk met een heerlijk gevoel in de rust maar dit kon natuurlijk zo over zijn. Gelukkig wisten de Belgen hun kansen niet af te maken en liepen wij uiteindelijk uit naar een geflatteerde 4-1 overwinning. Op naar de kwartfinale!

rdxhogrhexs0n.53.51.png

In deze kwartfinale treffen we vervolgens Kroatië, die verrassend Brazilië uitschakelde na penalty's. Was het in de vorige wedstrijd een voorsprong na vier minuten, gebeurde dit nu al na twee minuten na een geweldige vrije trap van Bruno Fernandes. Helaas veranderde alles na rust. De Sciglio zag ze denk ik vliegen en trapte een Kroaat met twee benen onderuit. Na een paar pogingen tot counteren kwamen de Kroaten toch op gelijke hoogte. Gelukkig wisten we hierna goed voor het doel te liggen, en dit was ook het doel in de verlenging. Jammer genoeg ging het acht minuten voor tijd toch mis en aangezien ik door al me wissels heen was kon ik niets meer forceren. Zo eindigt ons avontuur in de kwartfinale maar we will back! Dit was een goede ervaring voor mijn spelers en over twee jaar zullen we hoge ogen gaan gooien op het EK!

vadwoh5cpjmxx.08.47.png

Bedankt weer voor alle toffe reacties heren! :e:e @fcfanzuid @Rob en @Minitolluz

Minitolluz    220

Prima WK gespeeld, knap dat je die poule hebt overleefd. Van Kroatië kan je verliezen. Wie werd er kampioen?

fcfanzuid    484

Op zich een goed WK toch teleurstellend dat je door Kroatië wordt uitgeschakeld . 

Rob    394

Goed WK gespeeld, maar wel uiterst zuur dat je op zo een manier eruit vliegt. Wie won overigens het EK en hoe deed Nederland het?

Maarten.    86

#39 - Succes Parma blijft niet onopgemerkt

Na een afwezigheid van vijf dagen is het weer eens tijd om wat van mij te laten horen. In de afgelopen update werd het WK besproken en daarin ben ik volledig vergeten te vermelden wie de uiteindelijke winnaar was. In de finale was Argentinië in de verlenging met 4-3 Kroatië de baas. Nederland werd in de eerste knock-out ronde uitgeschakeld door die Mannschaft. Na de laatste zaken van het WK afgehandeld te hebben kunnen we ons gaan richten op het aankomende seizoen met Parma. Zoals de titel al doet vermoeden is er veel interesse geweest in mijn spelers. In totaal vertrokken er maar liefst 38 spelers! Wel moet hier bij gezegd worden dat er eigenlijk 'maar' elf spelers op definitieve basis vertrokken, de rest waren allemaal huurtransfers.

Van die elf spelers waren er een aantal ook basisspeler bij ons. Nenad Tomovic speelde twee jaar geleden een belangrijke rol bij ons maar besloot om zijn schoenen aan de wilgen te hangen. Alberto Cerri zag een plek op de bank niet meer zitten en vertrok voor zeven miljoen naar Sampdoria, wat een winst van 5,9 miljoen betekende. Ook Nicola Sansone zag eenzelfde rol niet meer zitten en verkaste naar Lazio voor 5,5 miljoen (wat overigens ook bijna een verdubbeling van het aankoopbedrag was). De grootste transfers kwamen op de namen van Ricardo Marchizza (17,75 miljoen naar AC Milan en kan oplopen naar 20 miljoen), Simone Scuffet (10,5 miljoen naar Spurs en kan oplopen naar 12,75 miljoen) en Nicola Murru (17,5 miljoen naar Borussia Dortmund en kan oplopen naar 20 miljoen). Voor deze drie heren werd in totaal 14,3 miljoen betaald. Samen kunnen ze in totaal mogelijk 52,75 miljoen oplopen wat dus bijna een winst van 40 miljoen kan beteken. Uitstekende zaken gedaan toch?

5mnwysabhidfr.11.36.png

0ivox4ewh3ka1.11.47.png

Na al deze vertrekkende spelers moest er natuurlijk ook wat gedaan worden op het inkomende gebied. Na de twee transfers van vorig seizoen kwamen er dit seizoen nog eens veertien spelers bij. Van deze veertien spelers zijn er vijf spelers meteen weer vertrokken op huurbasis en zijn de overige negen spelers toevoegingen aan de selectie. Na het vertrek van Murru en Ranieri moest er een nieuwe linkervleugelverdediger komen. Ondanks dat deze man verantwoordelijk wordt gehouden voor de uitschakeling van Italië op het WK komt hij toch onze gelederen versterken. Voor een bedrag van 10 miljoen (wat op kan lopen tot 17,75 miljoen) komt Mattia de Sciglio over van Arsenal. Ook de positie onder de lat kende een grote verandering. Na de transfer van Scuffet moest ik op zoek naar een nieuwe nummer één en die heb ik gevonden in Bartlomiej Dragowski die voor 10 miljoen (kan oplopen tot 13,5 miljoen) overkomt van Fiorentina. Op de transfer van Marchizza had ik niet helemaal gerekend maar ook hier moest een vervanger voor gezocht worden. Deze heb ik uiteindelijk gevonden in de vorm van Bart de Pauw. Hij kostte weliswaar 12,5 miljoen (kan oplopen tot 18,5 miljoen) maar ik weet zeker dat hij het gaat redden bij ons. Filippo Romagna zal ons naar alle waarschijnlijkheid na het seizoen verlaten en dan weet ik zeker dat deze man het stokje makkelijk over weet te nemen.

xkiaatyibsxhi.28.19.png

Nadat ik Danilo Bologna voor het tweede jaar op rij wist te huren van AC Milan, was ik nog niet helemaal tevreden over de rechtsback positie. Ik had al een tijdje een speler op het oog maar toen zowel Chelsea als Barcelona op hem ging bieden wist ik genoeg: deze jongen moest ik hebben. De speler over wie ik het heb is hierboven afgebeeld. Zijn naam is Ivan Tomic en hij kostte ons 12,5 miljoen euro wat met nog vijf miljoen kan oplopen. Met zijn negentien jaar is hij nog hartstikke jong, maar wat een stats heeft deze jongen. Genieten. Met Pietro Gasparro haalden we een jeugdspeler die blijkbaar naar Basel was gegaan terug en in de vorm van Jose Luis Montenegro en Javi Lucas haalden we twee hele talentvolle jongens GRATIS naar de club. Best oke al zeg ik het zelf!

Bedankt weer voor alle toffe reacties heren! :e @fcfanzuid @Minitolluz en @Rob

Rob    394

Ik quote mezelf na iedere transferupdate, maar je hebt weer uitstekende zaken gedaan Maarten! 

fcfanzuid    484

Wederom een prima transferperiode 

Maarten.    86

#40 - Een goed begin is het halve werk

In de vorige update besprak ik met jullie het leukste gedeelte, wat mij betreft, van het hele FM: de transfers. Maar aan al het leuke komt een eind en we zullen ons moeten richten op de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Met de Scudetto op zak zijn we natuurlijk de kersverse landskampioen, maar dat brengt genoeg andere zaken met zich mee. Weten we dit vast te houden? Of worden we een eendagsvlieg, zoals wel vaker is geweest in het verleden. De voorbereiding biedt in ieder geval genoeg perspectief. Van de acht gespeelde wedstrijden werden er namelijk zeven winnend afgesloten. Alleen tegen FC Köln werden de punten gedeeld maar de overige zeven tegenstanders hadden geen antwoord op voornamelijk Aldunate. De mooiste overwinningen waren natuurlijk die op Wolfsburg, Cuneo en Roma. Juventus here we come!

ybaukczo7qmm1.13.40.png

Vorig seizoen wisten we de Supercoppa te winnen, en dit kunststukje wilde ik maar al te graag weer herhalen. In de finale was wederom Juventus de tegenstander en het was meteen de eerste grote test. We begonnen vol vertrouwen in onze vertrouwde 4-2-3-1 Breed formatie maar dit vertrouwen werd al snel geschaad. In een tijdsbestek van vijf minuten stonden we 0-2 achter en het beloofde een slechte avond te gaan worden. We kregen geen voet aan de grond en ondanks een donderpreek in de rust wisten we de ban na rust niet te doorbreken. Sterker nog, het ging van kwaad naar erger. In de 64e minuut kwamen we op een 0-3 achterstand en de gifbeker was toen nog niet leeg want Moise Kean deed ook een duit in het zakje. 0-4. Als dit een voorteken is voor het komende seizoen, kies ik er denk ik voor om het hele seizoen ziek in bed te blijven liggen.

Het laatste onderdeel in deze update zal de loting voor de Champions League zijn. Vorig seizoen troffen we het qua loting natuurlijk niet bepaald (met Barcelona en uiteindelijke winnaar Manchester City) maar wisten we toch vriend en vijand te verrassen. Uiteindelijk bereikte we destijds de halve finale en ook dit kunststukje zou ik graag nog eens herhalen. Qua loting hebben we het wellicht iets beter getroffen dan vorig jaar aangezien we geen derde sterke ploeg hebben zoals vorig jaar. We mogen dit jaar onze krachten smijten tegen de Spaanse grootmacht Atletico Madrid, de Engelse grootmacht Chelsea en de Israelische topclub Hapoel Be'er Shava. Een loting die mogelijkheden bied, maar dan moeten we de eerste wedstrijden wel goed doorkomen.

71hiu1ubwucqe.20.45.png

Bedankt weer voor alle toffe reacties heren! :e Een korte maar duidelijke update denk ik zo? @Minitolluz @fcfanzuid en @Rob

Rob    394

Aii.. pijnlijke nederlaag tegen Juve :( houdt de uitdaging er in ieder geval wel in! De loting in de CL is inderdaad een stuk gunstiger dan vorig seizoen.

Maarten.    86

#41 - Je moet roeien met de riemen die je hebt

Transferperiode achter de rug: check! Voorbereiding achter de rug: check! Selectie op orde: check! Maar wat is dan de selectie waar ik het dit jaar moet gaan doen? Dit is een update waarin ik dat met jullie zal gaan delen, mede ook omdat er de nodige veranderingen hebben plaatsgevonden natuurlijk. Met het vertrek van Scuffet, Murru en Marchizza zijn er toch twee basisspelers vertrokken en één speler die veel in de basis gespeeld heeft. Ook zal ik de eerste elf met jullie bespreken omdat die, op basis van het vorige seizoen, op vijf posities veranderd is. Oftewel het roer is om en of dat tot succes zal leiden kan ik jullie nog niet vermelden. Wel vind ik dat jullie moeten weten wie en wat er dan veranderd is.

snml8tmn5smy6.04.35.png

Voor de positie onder de lat hebben we drie gegadigden. Alioune Fall is de derde doelman, en is dit eigenlijk alleen maar geworden omdat hij een eigen jeugdspeler is. Emiliano Zenunaj, de huurling van Bayern München, zal mijn tweede doelman zijn. Ondanks dat het een prima keeper is, met een grote potentie, zal het niet mijn eerste man zijn. Mijn eerste man is namelijk Bartlomiej Dragowski, de aankoop van tien miljoen. Hij kostte natuurlijk niet voor niets tien miljoen en is met zijn 25 jaar nog hartstikke jong.

jytneirjqvb33.04.50.png

Achterin hebben we voor de vier posities die ik doorgaans hanteer genoeg opties. Elke positie is dubbelbezet, ondanks dat de screen anders doet vermoeden. Ondanks dat de beste positie voor Mattia De Sciglio de rechtsback positie is, zal ik hem niet daar gaan gebruiken. Hij zal namelijk mijn vaste linksback worden met achter hem Nacho Monreal. Aan de rechterkant zal Ivan Tomic mijn eerste keus zijn. Ondanks zijn negentien jaar is hij gewoon simpelweg de beste maar Danilo Bologna doet zeker niet veel onder aan hem. Centraal achterin heb ik de moeilijkste keus te maken. Degene die altijd verzekerd van een basisplaats is, is Filippo Romagna. Deze man heeft zich zo sterk ontwikkeld dat ik zelfs bij Italië niet om hem heen kan. Naast hem zullen Andrea Polesano, Bart De Pauw en Martin Pereira allemaal hun minuten pakken. Doordat ik niet zo goed in keuzes maken ben zal ik ook vaker dan eens in een systeem aantreden met drie centrale verdedigers, simpelweg omdat ik er dan eentje meer kwijt kan.

jqxmhme2lpa4u.05.03.png

Op het middenveld hebben we, in mijn favoriete opstelling, vijf plaatsen te verdelen. Twee plekken als centrale middenvelder, twee op de vleugels en één als centrale aanvallende middenvelder. Centraal op het middenveld zullen Andrei Lupascu en Jose Mauri onomstreden zijn. Dan Lupascu er nog is kan gezien worden als een klein wonder aangezien hij kostte wat kost weg wil. Achter deze twee zullen Pedro Novais, Javi Lucas en Diego Espinola maar al te graag hopen dat Lupascu liever vandaag dan morgen nog vertrekt. Op de vleugels zijn Anastasios Donis en Ricardo Kishna de twee die de backs nachtmerries moeten gaan bezorgen. Raffaele Tommasini en Domenico Berardi zullen ook zeker hun waarde tonen dit jaar, maar zullen toch van de bank af moeten beginnen. Op de plek van de aanvallende middenvelder heb ik drie opties: Gaetano, Augustyniak en Tocco. Tocco zal vrijwel niet spelen maar is een eigen jeugdspeler. Gaetano doet het eigenlijk altijd geweldig en is Italiaans dus hij heeft wel een streepje voor maar de Pool zal zeker niet vergeten worden. In ieder geval keuze genoeg dus. 

mx0cnr65znmt4.05.16.png

Een plek waar ik minder keuzes hoef te maken is die van de spits. Omdat ik doorgaans met één spits speel hoeft de keuze natuurlijk ook niet al te groot te zijn en dat is het dan ook niet. Facundo Colidio mag het van meet af aan laten zien, maar Aldunate is ook zeker een speler die volop aan minuten gaat komen. Als ik namelijk in een opstelling begin die drie centrale verdedigers telt, zal ik ook aantreden met twee spitsen. Dit zullen dan logische wijs ook deze twee zijn. Als er nood aan de man is kunnen Donis, Berardi en Gaetano ook nog hier spelen. De eerste elf waar ik het seizoen mee ga beginnen kunnen jullie hieronder vinden. Overigens leuk om te vermelden is dat dit elftal mij 'maar' 97 miljoen heeft gekost. Of we dit terug gaan verdienen is voor mij geen eens een vraag, de vraag voor mij is hoeveel meer we hieraan gaan verdienen!

Heren bedankt weer voor alle toffe reacties! :e @Rob @Minitolluz

Edited by Maarten.