The story at Elland Road
1 1

37 posts in this topic

Posted (edited)

leeds-united.png

The Story at Elland Road

Net als in de vorige editie van FM gaan @Rob, @fcfanzuid en ik een game beginnen.

We gaan beginnen met Leeds. We zullen om de 8 competitie/beker wedstrijden wisselen. De persoon die tijdens de transfer periode de controle heeft mag bepalen welke spelers er vertrekken en wie er bij komen.

Ik zal de voorbereiding en de  1ste 8 wedstrijden spelen.

Ik speel 7 competitie wedstrijden en 1 beker wedstrijd

Laten we eens kijken hoe ik het er vanaf heb gebracht:

Ik trok 2 vrije transfers aan.

Michael Essien en Bobby Zamora. Beide zullen gebruikt worden als back-up en kunnen hun ervaring delen met de jongere spelers.

De doelstellingen voor dit seizoen zijn als volgt:

Sky Bet Championship: Eindigen in het linkerrijtje

FA Cup: Halen van de 5de ronden

EPL Cup: Halen van de 3de ronden.

Laten we beginnen met de voorbereiding

253e202b5bf6fc299a498fb32e6ee06a.png

We wonnen alle wedstrijden tijdens de voorbereiding.

We beginnen de competitie tegen QPR. Volgens de bookmakers zouden we 14de moeten worden. Aangezien onze doelstelling hoger ligt wil ik toch wel eindigen bij de eerst 8 in de competitie.

6fb89e007b806560d368c933bf640328.png

We verloren onze 1ste wedstrijd maar daarna wisten we ons aardig te herstellen en wonnen de overige 5 competitie wedstrijden.

Ik mocht ook de wedstrijd spelen voor de EPL cup.

b1d46c0e99a1a52bda32a42738ebedcc.png

Ik won beide wedstrijden en we staan nu in de 3de ronden. Onze tegenstander zal geen gemakkelijk zijn. We moeten het opnemen tegen Liverpool (succes aan de gene die deze wedstrijd gaat spelen)

881b2b0d56d42cefe42c21e17126aed8.png

De stand na 6 competitie wedstrijden. We staan nu nog netjes 2de in de competitie. Kan de persoon na mij dit volhouden?

Edited by Rob
0

Prima start :thumb: 

1

Knappe start. Succes jullie drie!

1

Je legt de lat meteen lekker hoog . Prima prestaties

1

Prima start hoor! Hoop dat jullie 3 Leeds weer terug naar de PL brengen!

0

leeds-united.png

The Story at Elland Road

Inmiddels is het mijn beurt om de goede start van John door te zetten. Of me dit is gelukt?

'Leeds fail in front of goal'

Bovenstaand nieuwsbericht kwam geregeld voorbij in de diverse media. Wedstrijden waarin we twee keer zoveel doelpogingen hadden als onze directe tegenstander, maar welke we niet om wisten te zetten tot een treffer. Je raadt het al, de tegenstander sloeg ge-na-de-loos hard toe op de counter, met de wedstrijd tegen Burnley als schoolvoorbeeld.

r5n4yqgxzldpl.png

Helaas heeft ons elftal de concentratie van een puber, wat weer eens naar voren kwam in de wedstrijden met Burnley en Derby. Tegen Burnley stonden we in de 85e minuut met 2-0 voor, echter geven we  het volledig uit handen door ze nog twee goals op een presenteerblaadje te brengen. Ook tegen Derby was het ouderwets frustreren in de dug-out. Wederom stonden we 2-0 voor, op slag van rust maakte Derby de aansluitingstreffer en vijf minuten voor tijd scoorde één of andere vage linksback (met 6 rating op long shots) van 30 meter in de winkelhaak. Twee minuten later schopten ze de doorgebroken Chris Wood neer, waardoor we met een man meer kwamen te staan. Je raadt het echter al; in de laatste minuut ziet de scheidsrechter een schwalbe aan voor een overtreding en krijgen we een penalty tegen en ja-wel; het wordt 2-3. Na de wedstrijd ben ik tegenover de camera's niet mild geweest in mijn oordeel over de scheidsrechter. De FA berichtte me enkele dagen later hierover dat het inderdaad een vrij discutabele beslissing was. Kopen we uiteraard niks voor, drie punten waren namelijk waardevoller. 

uqhz9bdianisl.png

Next up is @fcfanzuid

1

Je begin en einde is goed Rob. De volgende keer proberen daartussenin wat vaker te winnen.

0

Geniaal @Minitolluz, hoe kom je er op? :XD:  Ga het volgende keer direct proberen!

1

Jammer @Rob, maar wel goed dat je de tip van @Minitolluz meeneemt voor de volgende keer. Moet zeggen had verwacht dat we het slechter zouden doen tegen Liverpool

1

Na de start was het natuurlijk lastig om het te evenaren. We staan er gelukkig nog goed voor 

0

Hmm, resultaten zijn niet altijd om naar huis te schrijven. Ik zou aanraden meer te scoren @Rob :XD: 

0

zPkldVL.png

The Story at Elland Road

Nu was het dus mijn beurt om acht wedstrijden met Leeds te spelen . Alle acht de wedstrijden waren competitie wedstrijden.

En ook ik kwam er achter wat Rob bedoelde met kansen niet afmaken

0TxUciX.png

Tot twee keer toe kwamen wij terug tegen Wolves maar helaas viel de 3-2 in de blessure tijd, Geen goede start . Hierna herstelden we ons prima met een overwinning , en uit bij Norwich mochten we niet verliezen  aangezien Norwich net onder ons stond. Rafa Benitez was voorafgaand aan de wedstrijd aan het roeptoeteren in de media dat Leeds veel te hoog stond op de ranglijst . Na afloop wou hij ons niet eens een hand geven . Slechte verliezer dus .

Nadat ook Rotherham aan de zege kar was gebonden leken wij goed op weg te zijn .Tegen Rotherham was er ook het debuut voor Ronaldo Viera. Helaas wist ik de laatste drie wedstrijden niet te winnen al hadden we tegen Brighton en Reading meer verdiend . Tegen Reading stonden we met 2-0 voor . Voornamelijk het niet  afmaken van kansen viel mij op deze acht wedstrijden .  Wat betekend dit voor de stand?

Ee044oK.png

Baal er toch wel een beetje van dat wij niet wisten te winnen van Brighton en Reading . Anders doe je gewoon mee voor de bovenste plaatsen . Onmogelijk is dat nog altijd niet maar dan moet de ploeg wel stabieler gaan presteren en meer scoren .

Ook voor de FA Cup is geloot en Leeds mag uit naar Bournemouth . Geen gemakkelijke loting 

@vegitto989 is de volgende 

Edited by fcfanzuid
1

Ondanks dat we niet alle kansen benutten, doen we het nog niet slecht. Ik zal eens kijken hoe ik het er vanaf breng

1

Prima serie Berry :) 

0

paar lastige wedstrijden gewonnen, netjes!

1

leeds-united.png

The Story at Elland Road

7 competitie wedstrijden en 1 wedstrijd in de FA cup. De 1ste 2 wedstrijden werden gewonnen. Tegen Brentford werden we wel geholpen. Het scoren ging nog niet lekker. Tegen Preston, Rotherham ging het scoren ons goed af. Tegen Aston Villa leidde ik mijn eerste nederlaag.
De strijd in de Fa Cup ging voor ons de goede kant op. We scoorde 3 doelpunten tegen Bournemouth. We speelde gelijk tegen Derby en Barnsley. Mijn laatste wedstrijd tegen Notthingham  scoorde we wederom 3 doelpunten

3a8e39fc55d4389f8279724e53c3be7a.png

Na deze reeks wedstrijden staan we 3de in de competitie

79c9271a9faaa4643fedd137f52810a9.png

In de 4de ronden van de FA Cup spelen we tegen Wigan (succes @Rob)

Tot nu toe zijn er 3 spelers vertrokken

b396d16a33ec779c428f6c0c656321c5.png

Ook hebben we 1 speler gehuurd.

Abdoul Camara komt op huurbasis over van Derby.

@Rob heeft nog 1 week de tijd om te kijken of hij de selectie kan versterken, en misschien nog wat spelers kan verkopen.

Succes!

0

Goede reeks ! Knappe overwinning uit bij Bournemouth 

1

Goede serie, jammer van de verliespartij tegen Villa maar wel knap door in de FA Cup.

1

Prima resultaten John! Zal de game vanavond oppakken :) 

1

leeds-united.png

The Story at Elland Road

De transferperiode naderde zijn einde en ik had nog een week om te zoeken naar vers bloed. Helaas was het budget hier niet toereikend voor. De huur van de Poolse spits Stepinski was in een afrondende fase. Even later was ik dichtbij de huur van Lucas Piazon, maar hiervoor kon het bestuur niet voldoende budget vrij maken. De enige bijkomende huurling is dus Stepinski.

txci1dljbntyq.png

Met hem aangevuld in onze selectie mochten we ons opmaken voor de vierde ronde van de FA Cup en een aantal competitiewedstrijden. Ik heb het advies van @Minitolluz en @Maarten. ter harte genomen en dit heeft gewerkt. Oordeel zelf:

etmrc8iyidyqn.png

We gingen goed van start met een 3-2 overwinning op Wigan, waarmee we ons wisten te plaatsen voor de vijfde ronde. Hierin zouden we op bezoek mogen bij de grote rivaal: Manchester United :e Voor deze beladen wedstrijd moesten we eerst nog een viertal competitiewedstrijden afwerken. Dit resulteerde in drie overwinningen en helaas één nederlaag tegen de koploper. Tegen United wisten we helaas niet te stunten, maar het was een leerzaam duel voor onze spelers. Naderhand pakten we nog drie punten tegen Sheffield Wednesday, maar wisten we niet te winnen van laagvlieger Birmingham. We vervielen weer in oude fouten. Twaalf doelpogingen, maar geen treffer. Birmingham? Twee schoten op doel en één goal. 

rrfpsma0aeyt3.png

We staan er nog goed op. Het is daarom extra balen dat we niet wisten te winnen van Birmingham, anders hadden we namelijk tweede gestaan. Echter biedt dit wel voldoende perspectief voor de komende wedstrijden, die @fcfanzuid af mag gaan werken. Veel succes!

0