[FM17] Sulla via del ritorno
0

170 posts in this topic

Goede voorbereiding . Pijnlijke nederlaag tegen juve . Pittige loting in de cl . En prima selectie

0

Goeie selectie, veel succes komend seizoen! Heb je overigens een optie tot koop in de huurdeal van Zenunaj? Lijkt me een talentvolle doelman.

0

29f0d733554cd9e05aa17b5516491f00.png

#42 - Het miljoenenbal

Nadat we in de vorige update de nodige veranderingen qua het selectiegebied in kaart hebben gebracht is het nu tijd voor de echte dingen. We beginnen een keer anders dan anders. In deze update zal maar één competitie aan bod komen: de Champions League. Qua loting hebben we het dit jaar weer eens getroffen *not*. Atletico Madrid en Chelsea, tsjonge jonge het kan verkeren. Maar goed we moeten er het beste van maken en dat begint met een wedstrijd tegen Atletico Madrid. Vervolgens gaan we naar Israël om hierna een tweeluik met Chelsea te hebben. Hierna mogen we op de thee in Madrid komen om het vervolgens in eigen huis af te sluiten tegen Hapoel. We eindigen dus met een heerlijke wedstrijd, maar voor het zover is moeten we eerst nog is gaan knallen!

xps9orofdsqlw.28.30.png

WAT. EEN. START. We begonnen zo gezegd met de wedstrijd tegen Atletico en we zaten na elf minuten eigenlijk in het zadel. Matias Kranevitter besloot met twee benen in te komen en hij mocht dus inrukken. In de 18e minuut kwamen we weliswaar op achterstand dankzij Wesley Hoedt maar twee vage minuten achter elkaar zorgde voor een volledige omkanteling. Twee penalty's binnen twee minuten zorgden voor een voorsprong, en deze voorsprong werd verder uitgebouwd in de laatste 11 minuten. Drie goals extra zorgden voor een 5-1 overwinning. De wedstrijd tegen Hapoel spreekt natuurlijk voor zich. 1-6. Geen schijn van kans. De twee wedstrijden tegen Chelsea waren vervolgens twee wedstrijden die als reclame voor het voetbal gezien mogen worden. Het niveau van deze wedstrijden lag ongekend hoog maar helaas wisten we er niet meer dan een punt uit te halen. Atletico Madrid had wat recht te zeggen tegen ons en dat was duidelijk te merken. 3-0 was nog zacht uitgedrukt en zo kwam alles aan op de wedstrijd tegen Hapoel. Gelukkig wisten we onze reputatie waar te maken en wonnen we weer met vijf doelpunten verschil dankzij een uitblinkende Colidio. Na zes wedstrijden in de groepsfase staat onze nieuwe spits op acht goals. KOEKOEK.

Als we dan naar de stand gaan kunnen we concluderen dat we gewoon uitstekend gepresteerd hebben. Dat Hapoel het niveau in deze groep niet bij konden bijbenen was natuurlijk logisch maar dat het spannend zou worden tussen de overige drie mag als een understatement gezien worden. Het verschil tussen ons drie was steeds één punt maar gelukkig wel in het voordeel van ons doordat we als tweede doorgaan. Een tweede plaats is altijd tricky maar gezien de mogelijke loting mogen we niet klagen. De mogelijke tegenstanders waren Newcastle, Manchester City, Olympique Lyon, Leverkusen, Manchester United, Monaco en Real Madrid. Van deze tegenstanders wil ik City, United en Real niet treffen en gelukkig waren de goden mij goed gezind want dit gebeurde niet. Met Olympique Lyon treffen we een tegenstander waar er zeker mogelijkheden zijn. We gaan er voor!

q11jn0gabdhxp.06.53.png

Bedankt voor alle toffe reacties weer heren! :e @Minitolluz @fcfanzuid en @Rob

0

Goede prestaties . Zeker de 5-1 tegen Atletti . Lyon schept mogelijkheden

0

Lekker hoor Maarten! 5-1 tegen Atletico is heerlijk en ook 2x niet verloren van Chelsea! Na zo'n poulefase denk ik dat Lyon ook wel eens een makkie kan worden.

0

Fantastische resultaten in de CL Maarten! Loting is je ook gunstig gezind inderdaad :) 

0

29f0d733554cd9e05aa17b5516491f00.png

#43 - La Serie A

Aan het begin van een nieuwe week, en bijna een nieuwe maand, gaan we er weer vol tegenaan. Waar we in de vorige update de geweldige reeks in de Champions League bespraken heb ik nog de wedstrijden uit de Serie A achter de hand. Samen complementeert dat namelijk de eerste seizoenshelft aangezien we pas in de tweede seizoenshelft voor de TIM Cup moeten strijden tegen Chievo. Waar we in de Champions League het weer loodzwaar hadden begonnen we in de Serie A redelijk eenvoudig met wedstrijden tegen Palermo en Sampdoria. Hierna werd het wel weer wat ingewikkelder maar dit gold slechts voor een paar wedstrijden. De 'moeilijkere' wedstrijden zijn dit seizoen redelijk verspreid en daar ben ik zeer content mee.

ikz3tmg0yfrwi.59.13.png

Zoals ik al aankondigde was het speelschema op papier aan het begin vrij eenvoudig, en dat bleek in de praktijk ook nog eens te kloppen. De eerste drie wedstrijden werden allemaal gewonnen en we begonnen dus zeker met een vliegende start. Tegen Atalanta werd vervolgens het eerste puntverlies geleden, maar Atalanta is in de afgelopen jaren toch een aardige opponent gebleken waardoor ik hier niet wakker van lag.  De eerste verliespartij leden we weer drie wedstrijden later. Helaas was dit tegen Juventus, een van de grootste uitdagers natuurlijk. Ondanks deze nederlaag waren we niet meteen uit het veld geslagen. We wonnen namelijk weer drie maal op rij en we gingen dan ook vol vertrouwen naar Pescara. Helaas was dit tevergeefs want als zelfvertrouwen kreeg een aardige knauw. Dit stukje zelfvertrouwen hebben we overigens wel weer teruggewonnen. Na de overwinningen op Milan en Napoli kwam het kunststukje van de eerste seizoenshelft. De 6-0 overwinning op AS Roma is er namelijk eentje die ik niet gauw meer zal vergeten. In de laatste vier wedstrijden werd er nog eenmaal gelijkgespeeld waardoor het aantal verliespunten op tien eindigde.

Met deze tien verliespunten nemen we zeer overtuigend de eerste plaats in. De voorsprong op naaste belagers Napoli en Juventus is weliswaar maar twee en zes punten maar een eerste plaats blijft een eerste plaats. Ook het doelsaldo spreekt duidelijk in ons voordeel. Met 45 doelpunten zijn we namelijk de meest scorende ploeg en dat is natuurlijk door grote verdienste van topspits Facundo Colidio. Waar er normaal gesproken in mijn ploeg niet echt een absolute uitblinker aan te wijzen was, is dat dit jaar echt anders. De statistieken spreken echt boekdelen. In 26 wedstrijden is Colidio namelijk goed voor 27 (!) doelpunten, tien assists, is hij zeven maal uitgeroepen tot MvdW en haalde hij een gemiddelde beoordeling van 7,64. ON-GE-LO-FE-LIJK! Echt absurd. Overigens mogen de prestaties van Aldunate ook niet over het hoofd gezien worden want in 22 wedstrijden (waarvan zestien in de basis) scoorde hij toch ook mooi veertien keer en gaf hij negen assists. Een gouden duo.

Bedankt weer voor alle toffe reacties heren! :e @Rob @Minitolluz en @fcfanzuid

0

Zo dan, die Colidio is lekker op dreef :e 

Verder ook uitstekende resultaten geboekt zeg!

0

Lekkere klassering weer. Frosinone en atalanta doen t verrassend goed

0

Heerlijke resultaten . Verrassende nederlaag tegen pescara 

0